Bloggares supande och rökande?

Dom säger att dom ska på en middag och så sitter dom där och sippar vin på bilder vi sedan får se, eller så ska dom ut och festa och så får vi se dom med drinkar i händerna eller en cigarett. Dessa personer som gör en stor sak över att dom ska ut och festa är inte ens myndiga. Dom lite mognare bloggarna säger bara att dom ska ut för kvällen, så är det inte med dom yngre. Förstår dom inte hur töntigt och patetiskt det är?  Jag har aldrig vart en sån som festar och dricker och röker. Allt jag druckit i mitt liv är 1glas vin när mina kompisar tog studenten, 1glas champagne när min bror tog studenten och 1mun öl på valborg.. efter den munnen så gav jag min kompis ölburken för jag tyckte det var så äckligt. Jag förstår alltså inte varför dom här tjejerna dricker så mycket och skyltar med det. Sen har vi rökandet också, det finns en stor bloggerska, som på senare tid visat väldigt många bilder där hon står med en cigg i hand. Hon gilla inte när folk påpeka det och försvara sig med andra bloggerskors beteende är värre. Dåligt. I vissa kommentarer försöker några försvara rökandet och där står det "big deal, alla röker". Hur gamla kan dom som skriver det vara? Världens sämsta försvar, ett klyschigt svar + det är inte alls sant! Inte på något sätt! Alla röker inte, inte ens många, inte längre. Folk har fattat att det är korkat. Jag känner många som har rökt men inte gör det längre... så jag ställer frågan igen, hur gamla är dessa personer? Inte så gamla tror jag och där kommer vi in på nästa del i inlägget..
Föräldrarna, varför låter dom sina barn gå ut hela tiden och dricka och även röka? Dom måste ju röka när dom är hemma också eftersom dom är beroende, varför protesterar inte föräldrarna? Och drickandet, dom vet ju om att deras barn dricker, dom lägger upp bilder på det i sina kända bloggar och jag är ganska säker på att dom vet hur gamla sina barn är! Dom är inte myndiga = dom får inte dricka enligt lagen! Nu skiter vi i lagen lite... varför bryr sig inte föräldrarna?






Kommentarer
Postat av: rebecca

Jo, ganska många röker faktiskt fortfarande. förstår inte den här hysterin över att visa drinkar/cigaretter på bild, de har väl knappast bett om att vara förebilder och let's face it, de allra flesta dricker eller röker någon gång.

2008-08-12 @ 13:49:06
URL: http://fruhemlig.blogg.se/
Postat av: malyyn

Håller med dig!

2008-08-13 @ 11:52:58
URL: http://malyyn.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag kan hålla med om att det är väldigt mycket drickande och rökande. Visst vi kan inte stoppa dem från att göra som de vill. Men det är bara deras eget fel om de röker eller super. Alla tror att de är så jävla vuxna nu! Snälla väx upp people! Så ja, jag håller nog med dig i det mesta. Orka skryta om att man göder kroppen med gift.

2008-08-15 @ 20:34:28
URL: http://inloveanddeath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0