True Blood - Thou shall not crave thy neighbor

Som jag skrev för ett tag sedan så har jag kollat på en ny serie som heter True Blood. Handlar om vampyrer och har flera element som filmen Twilight. Dock är denna serie lite mer racy, mer blod och mer "vuxet".

Det hela utspelar sig i södra amerika där servitrisen Sookie Stackhouse bor. Vampyrer lever ute i det öppna och kämpar för att få samma rättigheter som alla andra. Det har gått 2 år sen dom först kom ut och nu stiger för första gången en vampyr in i baren Sookie jobbar. Sookie är fascinerad men andra har fördomar blandat med rädsla.

Vampyrerna behöver inte längre förlita sin överlevnad på en människas blod utan det finns Tru Blood. Tru Blood går att köpa på flaska i vanliga mataffärer och är ett syntetiskt framställt blod så att vampyrer kan leva mainstream. Men inget går förstås upp mot den riktiga varan, människoblod. Vampyrer går fortfarande inte att lite på.

Sookie och hennes farmor är de enda som åtminstone vill ge dom en chans. Och just det, Sookie kan också höra allas tankar... förutom vampyrers. Vilket hon både gillar och skräms av emellan åt.



Det är en viss svensk med också, ser ni vem? Det som fick mig att kolla upp denna serie var just att han var med, blev nyfiken. Jag gillar True Blood. Det har nån je ne sais qua över sig men det får en att vilja förstsätta titta.
Det enda som jag har att påpeka är väl att jag tycker att Jason Stackhouse kan ta och behålla sina brallor på lite oftare... haha.

Rekommenderar iallfall att ni ska kolla in True Blood. Det som gör att det är lite extra roligt är att den har lite svenska inflenser här och var. Dom snackar "vampyrspråk" (svenska) på två ställen den första säsongen. Fick iallfall mig att skratta, mest för att det var oväntat antar jag.

"Åh du ljuva frihet!"

Kommentarer
Postat av: Johanna

Den låter as bra ju, ska nog försöka ladda ner den jag med x)fast jag har aldrig sett Twilight x)

2008-12-18 @ 16:44:30
URL: http://johannakohler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0