Hur får dom tag på min mail?

Ni ser mailen jag har här till vänster? [email protected], det är min bloggmail. Den är inte uppskriven på nyhetsbrev från olika sidor eller mail med erbjudanden. Den är till för er! Bara er. Tveka inte att skicka iväg ett meddelande, det är bara roligt att höra ifrån er. Men! Ibland kommer det mail från diverse utländska personer som skriver "You Won!" etc. etc. dessa mail kommer oftast från Negeria och är från bedragare. Jag vill uppmärksamma er på detta också, ni har inte vunnit en tävling som ni aldrig deltagit i. Ni har inte ärvt 10,000 000 dollar från en släkning ni inte visste om att ni hade. Det är bedrägare som ligger bagom dessa mail! Oftast är det så att ni får betala en viss summa i avgifter för att få ut er "vinst" eller ert "arv". Det är på detta vis dom lurar till sig pengar. Gå inte på det. Punkt.

Syftet med detta inlägg var inte att informera er om nätbedrägeri utan jag undrar hur dessa får tag på min mail? Enda sättet att få tag på den är att gå in här och se den i menyn till vänster. Går dom runt och spanar på svenska små bloggar efter mailadresser, or what?


Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Svar: Jag tror tyvärr inte det :( Han vet att jag söker honom.

2009-01-29 @ 22:39:15
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha, va söt du är =)



illde att du börjat testa med färg! det blev skitsnyggt.

Men du får välja foto själv om du tyckt det är nåt du gillar, elelr fastnat för =)



puss!

2009-01-30 @ 00:37:52
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Fashion and photo

Jag har också undrat över hur de får tag i ens mailadress....

2009-01-30 @ 22:23:01
URL: http://fashionandphoto.blogg.se/
Postat av: mikaela

Det finns program, spindlar, vars enda uppgift är att scanna sidor efter text som innehåller @, dsv en e-mail. För att slippa det så kan du skriva emeliecarin at hotmail.com eller ngt liknande så att alla andra fattar men inte de dumma programmen ^__^



Fina bilder för övrigt!

2009-01-31 @ 03:17:15
URL: http://sjvlatypiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0