Dags för lite Humble-Pie, fröken bloggerska?

Det är en viss liten bloggerska som irriterat mig en hel del på sistone. Hon är väldigt nedlåtande mot hennes läsare tycker jag. Hon smyger in meningar som "ni ska fan inte tro att ni känner mig" i var och varannat inlägg. Det må vara så att dina läsare inte känner dig till fullo men du behöver inte va så hostile!

Nu dom senaste dagarna har det pratats en del om en ny bloggdesign och hon frågar sina läsare om hjälp. Finns garanterat en hel drös som skulle hjälpa. Lönen i det här fallet är inte ett skvatt.... bara äran att få hjälpa henne.

Jag hade inte skrivit det här inlägget i min blogg om hon inte hade tagit med det här stycket i inlägget hon ber om hjälp...

"Vill inte låta bortskämd, bitchig eller fisförnäm på något sätt nu om någon skulle uppfatta det så, jag är otroligt tacksam för all hjälp men är du inte riktig duktig så är det egentligen ingen idé att du lägger ner tid på att slänga ihop en design för att sedan skicka till mig - Jag är kräsen och allt måste kännas 100%. Kan du inte göra en snyggare design än den jag har nu så kan det kvitta :) Men jag vill återigen poängtera att jag är tacksam, och att jag inte tar för givet att någon ens vill."


Du låter inte bara bortskämd, bitchig och fisförnäm.... du låter nedlåtande och oförskämd också! Spelar ingen roll hur du börjar och avslutar stycket för mittendelen är så egotrippad så att det inte är sant.
Ber man om hjälp så ska man inte va oförskämd. Ödmjukhet går långt.

Så det kanske är dags för lite Humble-Pie ändå, fröken bloggerska?



Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: MizthaNguyen (v.

svar: awu tack så mycket, lägger till dig direkt! :) allt bra annars?

2009-03-14 @ 03:44:11
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Crazy one

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-14 @ 10:08:10
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Wysteriia

Hade jag bett om en ny bloggdesign så hade nog jag erbjudit en summa pengar. Det behöver ju inte vara mycket om man nu inte har så mkt pengar men iaf något! :)

2009-03-14 @ 11:53:01
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Towe

det är ungefär samma sak men.. psykologer är de som hela tiden letar efter "underliggande mening" i allt. så en sån kan vara bra om man nu inte vet varför man mår som man mår. medan en psykoterapeut mer fokuserar på att behandla dessa psykologiska problem. och det känner jag kan vara bäst om man bara behöver nån att prata med som kan ge en råd och vet hur man ska bryta potentiella skadliga mönster eller vanor.



man kan säga att psykologer gräver på djupet mer, psykoterapeuter gräver också lite men fokuserar mycket på att hjälpa eller behandla de problem man kan ha.



dock har ju psykologer en längre utbildning. det intryckt jag fått när jag pratar med folk som har dessa yrken är att psykologer kan bli lite mer.. enkelspåriga. söker efter underliggande meningar som kanske inte ens finns, de kan bli så inriktade på att hitta roten till allt att de ine blir så bra på att behandla. detta är förstås en personlig åsikt.

2009-03-14 @ 12:07:53
URL: http://towelina.blogg.se/
Postat av: Veronica

Fin blogg du har ! :)

2009-03-14 @ 12:22:48
URL: http://veronicajarl.blogspot.com
Postat av: Allt Om The Hills.

Om du älskar The Hills så har du nu chansen att vinna hella säsong 2 på min blogg. Kika in och var med i tävlingen du också!

2009-03-14 @ 12:58:28
URL: http://alltomthehills.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag vet vem du pratar om ;) och jag håller med! Jag har blivit lite chockad på senaste när jag har läst hennes blogg, speciellt det där tyckte jag lätt så, ja.. oförskämt!



Ha en bra dag sweetie, kram!

2009-03-14 @ 14:32:27
URL: http://amanddaj.blogg.se/
Postat av: Amanda

Kom att tänka på en till grej också.. jag kommer ihåg när hon så gärna ville vinna blogawards och skrev om det 24/7 i bloggen om hennes läsare ville rösta på henne. Då skrev jag att jag skulle rösta på henne och om det gick att rösta flera ggr, och DÅ gick hon in och svarade i min blogg direkt att "what the fuck, det går säkert att rösta flera ggr på samma person, tack så mycket! :)" typ. Men det är bara när det gäller något bra som hon tjänar på hon gör det, verkar det som iallafall. Tycker jag är lite trist ;/

2009-03-14 @ 14:36:15
URL: http://amanddaj.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

håller med fullständigt, reagerade också på det där..och va fan..hon borde erbjuda betalning..hon har råd med det hon tjänar.



grrrr!

2009-03-19 @ 20:02:24
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0