Seriöst? Kom igen! Så överraskande var det inte..

Många bloggare skriver nu efter första delen i Melodifestivalen att dom är förvånade och chockade över att Marie Serneholt inte gick vidare. Till en viss grad är jag förvånad också men ändå inte. Visst, hon är snygg, hon hade en snygg klänning och en rätt bra låt.. MEN! ...hon sjöng den inte bra! Varför är ni så förvånade? Jag förstår inte. Maries röst var inte stark ikväll. Efter halva låten så lät det som att hon sprungit ett litet maratonlopp. Lyssna bara på dom 2 skriken som är vid ca 2min 10sek. Hon är trött, har inte riktigt rösten med sig. Kanske var hon nervös. Kanske har hon precis vart sjuk och tappat röstan, vad vet jag.

Det jag är förvånad och glad över är att så många svenskar inte tänker nöja sig med en snygg tjej + bra låt men med ett ljummet framträdande. Bra där.

'

Nu har det gått några timmar sen jag såg det på tv. Efter det så har jag då läst bloggar och tänkt "kanske jag hade fel i det jag tänkte när jag först hörde den eftersom alla verkar hylla den", men nej! Nu har jag precis sett det igen och jag har gått tillbaks till min ursprungliga åsikt.  (Dock efter jag hört den ett par gånger nu medans jag skrivit denna text så har den blivit bättre i mina öron. Första halvan iallafall. Låter jag det gå ett par timmar och hör den igen så kommer jag förmodligen tycka som ursprungligen igen.)

Så nej, detta framträdande ikommer inte vinna om vi skulle skicka det till Moskva. Alcazar däremot har en riktig vinnarlåt, det tror jag! Har inte varit nåt större fan av dem tidigare men den här gången var dom riktigt bra!


Övriga punkter:
Shirley
verka ha tappat rösten helt också, eller hur? Hon brukar va mycket starkare än så.
Nina Söderquist med Tick Tock-låten tycker jag var ganska stark och bra faktiskt.
Det här med internationell jury, är det verkligen så bra? Tänk om man röstar på en dålig låt för att man vill att sitt eget land ska få större chanser?



(reserverar mig för stavfel/slarv eftersom klockan är mycket + allt försvann när jag skulle publicera så jag fick skriva om allt)

Kommentarer
Postat av: I Love Travel

Vilken bra blogg! Denna ska jag läsa. Jätte snygg header by the way!





Kika in på I Love Travel för reseinspiration.

Ha en fortsatt trevlig helg!

2009-02-08 @ 01:44:40
URL: http://ilovetravel.blogg.se/
Postat av: TESS

sv: Tack, hehe :D

2009-02-08 @ 11:44:20
URL: http://theresewahlsten.blogg.se/
Postat av: Jannie

Då skulle jag gärna vilja beställa en bild.. Vad kostar det=)?

2009-02-09 @ 08:48:37
URL: http://lindgrenjannie.blogspot.com
Postat av: Leslie

nee jag håller med dig, Marie's röst är inte bra någonstund alls...

2009-02-09 @ 17:56:19
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du... mammor vet alltid bäst så är det bara ;) Säg du ett pris va inte blyg så ska du nog se att de blir bra. Det du gör är konst, du är duktig. Då ska du ha bra betalt. Hälsa mamma din =)

2009-02-09 @ 21:56:14
Postat av: cassandra

men gud nu upptäcker jag verkligen att maries röst var rentutav kass genom hela bidraget! :S haha

2009-02-10 @ 06:55:24
URL: http://cassamdrahemdal.blogg.se/
Postat av: Jannie

Väntar på ett Pris =) Svarat på min blogg också=)

2009-02-10 @ 14:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0