Besviken

Blev ingen kamera idag...
Min storebror och mamma följde med för råd. Min bror försökte bara hjälpa, jag vet det... men han tjabbla bort allting. Har prata så mycket att det blev stängningsdags. Så vi gick därifrån tomhänta för min bror kom med en massa "tänk om" "tänk om" "tänk om". Ja tänk om jorden går under i morgon? Som sagt, han försökte bara hjälpa... men blev lite irriterad ändå. Fick iallafall reda på att dom inte har öppet köp på Siba för att en massa har köpt kameror inför bland annat bröllop och sedan lämnat tillbaka efter. Så tji fick vi alla andra.

Det var en Canon EOS 450D jag var inne på. Den kosta lika mycket ungefär (skilde en 10a) på Siba och OnOff... så jag ska kolla om dom har öppetköp på kameror där. Man kunde också hitta den kameran för nästan en 1000-lapp billigare på nätet också, så jag får kolla lite närmre på det också.

Fick även ett tips från Wysteriia om Canon EOS 1000D, tänkte fråga om du vet om det är nåt mer som skiljer dom åt än att 1000D har 10,nånting pixlar och att 450D har 12.2 pixlar?

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

1000D ska tydligen vara en bättre nybörjarkamera :) Bäst är nog om du frågar dem som jobbar i butiken samt "känner" på båda kamerorna :)

2008-09-29 @ 21:46:40
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Wysteriia

Nu har jag forskat ytterligare i det hela ;) Det är ingen större skillnad på kamerorna. 450D är äldre och kostar lite mer än en 1000D. 450D har en större display vilket jag tycker verkar bättre.

2008-09-29 @ 22:34:06
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Wysteriia

precis, en kompis som är fotograf sa att 1000D är budgetvarianten av 450D, så mycket skiljer inte förutom pris, display, pixlar o sen är nog 1000D lite lättare att hantera.



Som du säger, 1000:- är mycket :S Men känn efter vilken som ligger bäst i handen.



En stor display tror jag är positivt, pixlarna hade jag nog inte brytt mig så mkt om...inte om du ska vara amatörfotograf som mig ;)

2008-09-30 @ 08:02:27
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: HannahSthlm

1000D har jag,den är mycket lättare i vikt att släpa med sig.Denn kan dock inte ta lika många bilder i sekunden som 450D vilket jag irriterar mig på när jag vill knäppa bildserier,då hakar den upp sig och det står..busy..Väldigt enkel dock och har många funktioner så..svårt! du får känna lite mer på dem in butik! Bilderna blir väldigt fina med 1000D iaf!

2008-09-30 @ 09:32:09
URL: http://www.hannahsthlm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0