Busspriser

Hörde att dom snacka om att åka kommunalt och en massa. 26% mindre utsläpp sa dom att det skulle bli om fler åker buss. Hur dom skulle få fler att åka  buss var att dom skulle åka oftare = fler bussar. Och tydligen så har dom höjt skatten från 1800kr per år till 20000kr... är inte säker på alla siffror men nåt sånt var det, är för trött för att komma ihåg exakt. Hur som helst så tycker jag lösningen är väldigt enkel om dom vill få fler att åka buss och tåg instället för att åka bil - sänk priserna!
Ett tag, det var precis innan moderaterna tog över så kunde man åka buss och tåg för en tia här i stockholmsområdet. Då åkte jag buss och tåg väldigt mycket mer än nu, in fact... jag åker inte buss eller tåg överhuvudtaget nu. Så där har du det Reinfeldt, när du höjde priserna så mycket så åker man inte. Är ju tom dyrare nu än det var innan vi fick tian. Så om ni kollat statistiken politiker så ser ni nog att många många fler åkte kommunalt när det var lite billigare! Jag som bor 20min från stan med tåg tänker inte betala 120spänn för att komma dit! Punkt.






Kommentarer
Postat av: SOMA

håller med, SÄNK ;p

2008-08-17 @ 15:07:56
URL: http://somaa.blogg.se/
Postat av: Ida

jag håller VERKLIGEn med dig, jag förstår inte att de kan ha så höga priser, usch!!!

2008-08-17 @ 23:54:41
URL: http://idarystad.blogg.se/
Postat av: Josefin

Busspriserna är för höga. Och man kan tydligen inte betala kontant heller.

2008-08-18 @ 14:39:00
URL: http://bongcam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0