Dumma kommentarer

Går man in på någon av de stora bloggarna så finns dom där, spelar ingen roll vilken du kollar. Dom finns där, dom dumma kommentarerna. Inte bara dumma, elaka är dom och ibland helt grymma. Varför vill man vara elak? Kritik förstår jag, men det är en stor skillnad på kritik och dumt. Är dessa människor ute efter en egokick, dom mår bra av att trycka ner folk som inte riktigt kan ge igen eftersom de flesta av "hatarna" gömmer sig bakom sin anonymitet? Och dom som inte gömmer sig bakom att vara anonym, är dom bara ute efter att locka läsare till sin egen blogg?
Växer inte människor ifrån "trycka ner så känner jag mig bättre"-fasen?  Eller är helt enkelt de som skriver dumma saker 13-14 år och inte förstår bättre? Med det sagt så är det verkligen ingen ursäkt, när jag var 13 så visste jag att man inte säger vissa saker till folk, har du inte nåt snällt att säga så kan du va tyst lärde jag mig när jag va liten. Behandla dina medmänniskor som du vill bli behandlad hette det. Vill så gärna veta vad som driver dessa människor, jag tror nämligen inte att det bara är avundsjuka som många säger. Folk är smartare än så, är dom inte?


Kommentarer
Postat av: Matilda

Håller med. Blir så trött på människor som måste trycka ner andra för att må bra själv.

2008-08-01 @ 23:46:56
URL: http://maatildah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0