Tidigare liv och fobier

Tittade på Oprah idag och det handlade om samband mellan tidigare liv och fobier. Om man ska hålla ett öppet sinne nu då... det var en som var livrädd när någon rörde vid hennes hals, till och med när hon själv gjorde det. En man hypnotiserade henne och dom kom fram till att denna fobi grundade sig i att hon hade blivit strypt i ett tidigare liv. Ganska logisk slutsats. Dr. Oz var också där och han förklarade att bara 3% av människors dna vet forskare vad det är. 97% återstår och där spekulera han att det kanske ligger information från tidigare liv. Sånt som låtit människan överleva i tusentals år, överlevnadsinstinkter helt enkelt. Och kanske även egna erfarenheter från tidigare liv vilket manifesterar sig som fobier i detta liv.

Jag kan inte komma på om jag har några fobier och eftersom jag inte kan komma på några på rak hand så har jag förmodligen inga heller. En fobi finns där hos dig hela tiden och man behöver inte fundera så länge om man har några om någon frågar dig, eller hur? Så jag har inga, det är vad jag kommit fram till... det enda som jag kan tänka är att jag var rädd för hundar när jag var liten. Nu har jag en hund, så det var ingen fobi.. det var dåliga erfarenheter från tidiga år.

Så tillbaka till the question at hand - hur ligger det till om man inte har några fobier? Är ens själ inte gammal nog bara? Har den inte levt tillräckligt med liv för att ha plockat upp några fobier på vägen? Eftersom jag inte har några fobier, har jag en ung själ då? Vet inte mycket om det här men jag skulle tro att jag har en väldigt gammal själ eftersom jag är väldigt lugn och tillbakadragen i mitt sätt att vara.  Så det går inte riktigt ihop där, om jag vore en gammal själ så borde jag plockat upp en och annan fobi på vägen, inte sant?

Jag tror jag avslutar här med en fråga; Har ni några fobier?





Kommentarer
Postat av: louise

Tittade lite på det där på jobbet. Intressant. Hade velat se hela. Såg även hon som i ett tidigare liv sålt varor på en marknad :)

2008-08-19 @ 20:41:57
URL: http://cypaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0