Blir så förbannad!

Jag blir så satans förbannad när jag läser i Blondinbellas blogg, bland hennes kommentarer. Folk kan vara så korkade så att det inte är sant. Blondinbella förklarar att hon varit sjukskriven nu sen hon tog sin paus pga av att hon fått posttraumatiskt stress efter övergreppet och utmattningsdepression. Hon berättar också att hon ska tillbaks till skolan nu på måndag tror jag det var. Så får hon så korkade kommentarer. Jag har inte ens läst alla, kanske en 20 stycken eller nåt sånt och detta är vad som står:

"Isabelle     #11

Posttraumatisk stressyndrom innebär att man förtränger det man varit med om, vilket ditt eviga tjatande om övergreppet visar att du inte alls gjort. Antingen vet du inte vad du pratar om, eller så har du en dålig psykolog?

2008-nov-04 kl. 17:38 "

"Matilda      #21

Men så förbannat LOL! utmattningsdepression in my ass! Då skulle du ta en paus på betydligt längre än 2 veckor kan jag lova! Jag fick den diagnosen för 6 år sen och är fortfarande inte tillbaka helt. Så lite sliten kanske du var. Men fan inte utmattningsdepression. Det är en lååååång väg tillbaka.

2008-nov-04 kl. 17:43"




Idioter båda två är ni!

Kommentar 1, Isabelle:
Hur kan du uttala dig om något du uppenbarligen inte vet någonting om? Posttraumatiskt stressyndrom handlar om att man får ångest och flashbacks från en jobbig händelse, inte alls om att förtränga något. Vet inte vart du får dina fakta från men du borde verkligen inte öppna munnen om något du absolut har noll koll på. Inte Blondinbella du dumförklarar utan bara dig själv. Sen att du säger att hon "tjatar" om övergreppet är så himla lågt. Blondinbella pratar om övergreppet som ett sätt att hantera det. Om du tycker det är så jävla jobbigt så kan du ju hålla dig borta från HENNES blogg.

Kommentar 2, Matilda:
Vem ger dig rätt att uttrycka dig om en människa som du förmodligen inte ens mött? Vad har du för rätt att säga att Blondinbella inte har utmattningsdepression? Bara för att du har erfarenhet av utmattningsdepression så kan du inte säga att hon inte har det för att dina erfarenheter inte matchar hennes. Era erfarenheter behöver inte stämma överrens exakt för att ni ska få samma diagnos. Och hon har fått en diagnos av en utbildad psykolog så hur kan du, en tjej bakom en skärm säga annat?


Hade egentligen skrivit mycket mer men blogg.se börja krångla så det försvann och sen kunde man inte logga in på ett tag heller. Så jag sätter punkt här. PUNKT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0